Så funkar ombokning
Vi använder ett digitalt bokningssystem för att du enkelt och säkert ska kunna omboka din tid och få erbjudanden om tidigare tider.
Vårt bokningssystem Zymego är ett system som många andra, med en stor fördel: du kan ställa dig i kö för att automatiskt bli erbjuden en tidigare tid när en annan patient avbokar sin tid.
Så här gör du för att
Omboka och avboka
1
Logga in med BankID. Då ser du alla dina bokningar som gjorts med Zymego.
2
Klicka på den bokning du vill hantera.

3
Välj omboka eller avboka.

4
Om du väljer omboka, behöver du också välja en ledig tid.

5
Du får tre bekräftelser: via e-post, SMS och i Zymego under ”Mina bokningar”. Du kan alltid logga in och se eller hantera dina bokade tider.

Så här gör du för att
Köa till en tidigare tid
Vill du ha en tidigare tid än den du fått kan du logga in och leta efter en tidigare tid i ombokningskalendern. Hittar du ingen som passar kan du önska dagar. Det kan du göra oavsett om du behåller din ursprungliga tid eller om du avbokar den.
Du kan när som helst logga in och justera dina val.
Köa till tidigare tid och behåll din ursprungliga tid
-
Önska dagar genom att välja de datum som passar dig
-
Välj att behålla din ursprungliga tid
-
När det finns en ledig tid på en av dina önskade dagar får du ett meddelande via e-post och SMS – du behöver tacka ja eller nej
Köa till tidigare tid och avboka din ursprungliga tid
-
Önska dagar genom att välja de datum som passar dig
-
Välj att avboka din ursprungliga tid
-
När det finns en ledig tid på en av dina önskade dagar får du ett meddelande via e-post och SMS – du behöver tacka ja eller nej
-
Om ingen ledig tid dykt upp när dina önskade dagar har passerat söker vi efter tidigast lediga tid
